Monday, November 27, 2006

帮? 还是不帮?

今天出外买东西回家,
发现我家的窗外有一张纸条.
我突发其想, 开玩笑地问身后的姐姐和友人:
"如果有一天,
你们发现窗外或门外有一张纸条写着[Help, please call police],
你们会怎么做?"
他们说我无聊哦. T_T

算啰!
我把那窗外纸条的模样拍起来, 打算摆上blog问别人的反应.
随后, 我欲前去把纸条拿掉, 丢进垃圾桶.
说真的, 我原以为那只是一张白纸或废纸之类的.
谁知道, 给我这张乌鸦嘴说中了!
上面竟然写着[HELP!!!]!! (o_O|||)

我立即把姐姐和友人叫来, 姐姐还以为我开玩笑. =.=

当时我说:"酱要不要报警?"
姐姐却说:"他只写HELP, help 什么?"
也对哦, 不懂帮什么, 又没有写在哪一层.
冒然打电话报警可能还被警察骂我们浪费资源. (警察的款是这样的啰.)
此外, 我们还研究了一番, 字体很整齐咧.
如果他真的有生命危险, 字体应该很乱才对吧?
还有, HELP字下面有几条短墨的直线.
这也许是他在试下那枝笔是否还有墨水? =.=
再不然, 现在应该是考试时期吧?
可能这人读书读到很苦闷, 写HELP来发泄情绪?
根据以上种种分析,
我们一致认为这只是恶作剧,
所以我们也不加理会.


但是!
我们担心这有 0.5% 的机会是真的,
所以我们没有勇气把纸条进垃圾桶.
于是友人就想到了一个方法,
就是把纸条
到楼下去,
看看有那一位高明人士可以想到一个比较好的解决方法. =.=|||
哈哈哈..



1. 如果你收到这张[HELP!!!]纸条, 你会怎么做?
2. 如果你收到[Help, please call police], 你又会怎么做?

18 comments:

Anonymous said...

报警咯,然后把纸条收起来...
报警的时候先跟他们说收到这样的HELP。。。
看他们要不要派人过来咯。

Anonymous said...

first of all, we dont know who calling for help, rite? if u found it outside some1 house. i will suggest u inform the security or police lor. u are just a gal. so donr risk ur life. contact apartment security is the best, if u have the one who will work. but will definitely see wat i can do lor.

lee keong

Anonymous said...

where you find in jeng? Get you bro to accompany you and knock on the door you found the note. Or maybe get the apt. security also can. :)

Anonymous said...

Aiyo..Jeng jeng place the note in front of her own apartment to scare people. :p

jaNeSSe said...

jimmychin, 如果你收到, 你真的会立刻报警, 毫不迟疑?

LeeKeong, if we inform the security guard, not sure whether they will take any action to find out what is happening.

xetajones, I found it outside the window of my house.

xj, =.=||| I am not that 无聊 like you.. hahahaha...

Anonymous said...

that y lor, security guard only know chit chat n sleep. but this tell us next time when u ask for help pls left where u stay. so ppl can inform security or police to help u.

Lee Keong

Anonymous said...

也会先想想才决定要不要报警。

Angie Tan said...

you asking for help esit....

jaNeSSe said...

angie tan, no la.. I am just asking what will you do if you get the note like that. =)

郑晁榫 said...

如果我的话,我会直接丢掉。。

Anonymous said...

weather report... after couple days of - 30... today is very warm ....- 7 celcius.. hehhehe..

Reported by City of Winnipeg

Lee Keong

Anonymous said...

唔好講那么多
你們有誰有 報過警?
自己車禍不算數

人家車禍
火災
打搶
毆打
恐嚇
跳樓
謀殺
干擾

如果一樣都沒試過
我想 你應該不會去因為一張紙而報警
正在發生的事你也不管
何況是 一件不 "肯定"的案件

jaNeSSe said...

阿凯, 欢迎你.. ^_^

LeeKeong, suddenly become weather reporter ah? Haha.. Currently it is raining season in Malaysia, raining everyday!! =.=

春田花花的同学, 有时候你的reply让我飙汗. 哈哈...

Anonymous said...

aiya.. boring mah.. beside want u to know wat is cold mah.. always complaint very cold.. raining in msia... raining is the worst.. bcoz really cant do a lot of things... hehehhe...

Lee Keong

Anonymous said...

我有报过警哦,是路边的树火烧,当时两边的路都烧再烧,很多烟,然而很多车都是照样慢慢从中间经过.!! 很危险哦,所以我就报警咯~~

祯猪姐,如果那个人真的要求救,我看他早就死了,你是罪魁祸首,因为你没有马上叫guard来看看,如果真的有事的话,怎么办呢?

jaNeSSe said...

哈哈.. 蛋塔公主, 据我所知, 到目前为止, 我楼上还没有命案发生, 所以这更加确定是恶作剧. =P

Anonymous said...

Check where is note from first lor... Or a bigger possibility is leave it...

Anonymous said...

若是我的话,因为不够线索,只好....在同一张纸,写上"What can I do for you?",然后放回原处咯。嘻...

Post a Comment