Sunday, May 20, 2007

盲头乌蝇打电话

最近不知道为什么,
总是收到很多马姓人士的电话.
最讨厌的是,
电话拿起来, 他们总是问:"Mana ni?"
Mana 他的头咩?!
自己要打电话给谁都不知道,
还问这是哪里, 我睬他都傻.
心情好时, 我会问:"Nak cari siapa ni?"
心情不好时, 直接一句:"Wrong number."
挂了!

记得有一次,
meeting 里, (普通的 team meeting)
电话突然响了, 我便拿起来听.
在没有心理准备的情况下, 对方快速地讲了一堆马来语.
我完全听不懂他说了什么, 再加上 meeting,
所以不方便讲电话, 我便说: "Wrong number..", 挂线.
不一会儿, 又是同一个号码打来,
我一接电话, 没给对方讲话的机会,
我又一句:"Wrong number..", 又挂了.
过了不久, 对方又来电了.
我心想对方为什么这么冤魂不散啊?
于是离开了 meeting room, 到外面接电话去.
拿起电话, 明显地对方放慢了讲话速度,
问道, 这号码是不是 012-xxxxxxxx.
我说, 是.
然后对方继续问我是不是 xxx xxxx xxxx (我的名字).
我说, 是.
原来对方是要找我的啊!!!!
但是我却一直说 wrong number. =.=
幸好是隔着电话, 不然就 pai seh 到死啊!
哈哈哈哈..

但是, 我现在不敢乱乱说 wrong number 了,
因为需要做 system support 了 (工作的一部分),
胡乱 wrong number, 要死咩?
所以都会确定一下, 才挂人家的电话. 嘻!

有什么有趣的经历吗?

18 comments:

Anonymous said...

喔?你要做System Support 了?你现在不用support 你 system的 mei?

我的地狱就是 "support" loh. 每天半夜(除了weekend)起床 support, 喔..地狱.....

明天开始我又要"回地狱"了....:(

Beck Lim said...

我有时候也会接到这样的电话
奇怪的是 第一句说的也是:Mana ni?

估计他们都不喜欢先说:HELLO!

Anonymous said...

有試過和一個打錯電話的女士談了20分鐘﹐ 她是個離婚馬來女士 我就在那傾聽她的苦水。
也有過和不認識的馬來女生 SMS 一開始是由一封 她 seND 錯得 SMS 開始。。剛開始還有 reply, 後來 懶惰理她 慢慢的 她SENd 到閑了 就不再 SEND 了 哈哈

Priscilla Ngan said...

有次一位男生打错电话给我,我就直接跟他说你打错了!那男生就说Sorry后就挂了!
不过过一正子那男生又打来了,他说:"小姐,我们可以做朋友吗?你声音很好听."
=_______=!!! Vomit!
我说(婉转的话)现在不方便讲话请有话改次再聊!
哈哈!他自己也不好意识就酱括了!

jaNeSSe said...

佳礼文文, 我们的 system 还没有 go live, 所以不常收到 call. 只是害怕万一真的收到 support call, 然后一句wrong number, 那样后果会不堪设想. 哈!
(你是哪个 team 的? 我还不知道你是谁咧.. 哈哈..)

Beck Lim, 对厚. 如果他们只会问"Mana ni?", 那么他们的同胞会如何回答呢? "Sini Siti.."? 怪怪的. =.=

春田花花的同学, 你很得空哦.. =.= 你这样让我想起那个 hotlink 还是 maxis 的广告. =P

Priscilla Ngan, 哦? 真的吗? 这样你应该高兴才对. 哈哈.. 那男生真的那么寂寞, 随便找人聊天.

Anonymous said...

我的team ?team 名是"天上天下,唯我独尊"。。强雷。。。 ;P
我是谁?公司最帅那个咯。。 ;P ;P


顺便掉一下书包...
未曾生我谁是我?生我之时我是谁?
长大成人方是我,合眼朦胧又是谁?

Angie Tan said...

Hahah...

I'm getting a lot of call centre number call liao.. Some asking me if I speak a particular language.

All trying to sell me something.

Anyway, they dare call me twice and I hentam them gao gao.. >_<

s.weivy™ (:* said...

以前一看到陌生电话call来,
而且又是姓马的人call来
我会想都不想就立刻说wrong number~

现在不可以了,
coz现在很多customer和agent都有我的hp number~

jaNeSSe said...

佳礼文文, 唯我独尊? Meaning 你的 team 只有你一个人? 最帅那个啊? Err...errr...errr.. *抓头*

Angie Tan, Hahaha.. your last sentence very funny.. hahaha.. normally I would say "I am not interested." if people trying to sell something. Wasting time le.. =P

*~kawazoe~*, customer 和 agent 都有你的 number, 酱你的 handphone 不是响到爆? o_O

口水流 said...

好趣致的一个post啊。
这种“经验”,似乎我也曾经历过。

Anonymous said...

i seldom have ppl call the wrong number. but i'm working like crazy recently bcoz summer here. so i get depressed n stress out. so sometime when i pick up phone. i will like yes in loud n a bit rude. but once i found out it's my boss or client i was like shit.. so i'm trying to speak in polite way when i pick it up.. the credit card company like to call here. ask u to buy this to protect this one that tat 1. if i not in mood, i will tell them this credit card didnt protect me ar.. then i wanto cancel it... they will freak out and say thank you sir. we appreciate ur service and time. hahaha.. so just give them shit.. then they wont call that often..

Lee Keong

夏娃 said...

哈哈
好糗哦XD

你好,我是夏娃,第一次来到,请多指教^^

jaNeSSe said...

笑林(C.K.Lim), 我想多数的大马人都会遇过"Mana ni?"的乌龙电话吧. ^_^

LeeKeong, hahahaha.. they cari makan only. They met you, they really SUI la~~ Hahaha..

夏娃, 哈啰. 你好. 欢迎光临. ^_^

雅文 said...

我男友最近买了新的 digi prepaid 号码,然后这个号码常常收到马来人的电话。不懂是不是因为那个号码是循环再用的?

然后我本身也是 digi prepaid 用户,还不至于有收到马来人的来电,可是常常收到马来人 send 来的 sms 关于安装 astro 的 promotion。sender 明明是一组电话号码,可是 sms 的开头却说是 by SMSCaster,然后 sms 里面的联络电话和 sender 的电话又不同的。

Anonymous said...

呵呵
我多数都会等对方说找谁
然后告诉他wrong number

我有些朋友更狠
不认识的来电根本不接^O^

jaNeSSe said...

雅文, 我相信号码会循环再用吧, 因为很多人一直换号码. 对吗? 不懂. 哈!

Jen, 不认识的来电不接? 这样不好吧. 如果有emergency就糟了.

s.weivy™ (:* said...

嗯咯~ 我的hp很热闹的,几乎每个小时都会唱歌的说! XD

Anonymous said...

Dimitar Berbatov buy flyff gold scored the only goal as Manchester United beat Final Fantasy XI gil Middlesbrough 1-0 at Old Trafford on Monday buy cheap ffxi gil to move to within seven points of Premier League ffxi gil leaders Liverpool -- with two vital buy Warhammer gold games in hand.

The Bulgarian Warhammer gold international striker fired home a volley from close-range in the buy Warhammer gold 69th minute to give United the victory, leaving Middlesbrough deep in relegation trouble just one place above Warhammer gold the drop zone in 16th place.

Prior to the goal, United wow po had missed a host of chances as Middlesbrough's wow or defense held firm, but the deadlock was finally broken when Michael Carrick's left-wing cross bounced back off Boro defender wow geld David Wheater into Berbatov's path.

Berbatov, Wayne Rooney, wow geld Cristiano Ronaldo, Rafael, wow gold Nemanja Vidic and Ji-sung Park had earlier all squandered chances buy wow gold against a determined Middlesbrough side.

Rooney should have given the wow gold hosts the lead when he sprang world of warcraft gold the offside trap in the 35th minute but inexplicably chose to pass rather wow gold than shoot.

Then, two minutes wow soldi before half-time, defender Chris Riggott wow gold produced a superbly-timed block inside the penalty area to deny Berbatov buy wow gold just as he was about to shoot.

After Berbatov's goal,wow gold Park produced a contender world of warcraft gold for miss of the season when he wow gold somehow ballooned over the wow oro crossbar from just three yards out from substitute wow gold Gary Neville's cross.

But, despite not adding buy wow gold to their tally, the three points were United's wow gold and their next league game is now against second-placed Chelsea, who are just four points ahead wow power leveling of Sir Alex Ferguson's side

Post a Comment