Thursday, August 10, 2006

[心情] 别以为..

:10 August 2006:

别以为我笑, 就代表我开心..
别以为我静, 就代表我生气..
别以为我癫, 就代表我疯了..
别以为我笨, 就代表我真的很蠢..

别以为我留在这儿, 是因为我喜欢这里..
别以为我坐在这儿, 是因为我喜欢我的工作..
别以为你不说, 我就知道该怎么做..
别以为你说了, 我就明白你的意思..
别以为你教了, 我就完全明了..

讨厌朝九晚五的生活.. 感觉很闷.

讨厌没有自主的权力.. 感觉很霸道.
讨厌常常东改西改的.. 感觉很白痴.
讨厌看见不解的语言.. 感觉很笨.

讨厌前路茫茫的感觉.. 感觉很怕..

很怕.. 真的真的很怕..

现在的感觉..
生气..

白痴..
愚蠢..
茫然..
害怕..
无奈..
无力.. ..

歇撕底里地呐喊:"我受够了!!!!"


9 comments:

[NottY]Nee said...

曾几何时我也是如此的感觉,
曾几何时我也是如此的无奈,
但我相信我们可以一起走过这个过渡时期.
这是我们曾经选的路,重点迟早会到的,
所以我们一起努力好吗?

(可不可以Copy你写的词来做首歌?写的特好的说!)

Anonymous said...

好.. 我忍.. 我等...

Anonymous said...

大苯象 系 苯
长颈鹿 系 颈

两回事 唔好捞在一起

你唔识欣赏 因为你根本唔系个种人

jaNeSSe said...

春田花花的同学, 我唔明你唧意思.
可以解释吗?
"长颈鹿 系 颈"???

Anonymous said...

凡事两面睇
你喜欢的野 唔代表我中意
你以为好醒 唔代表我好蠢
===================================

某间公司
上司:Sandy 这度 D 文件,全部同我换过 D format, 我等阵就要用。
Sandy: 点解噢 ?
(心想 - 傻啊,无段段无事拿事黎做, 我都做到一半口左, 已家先至改)
上司:改口左拿入黎。
Sandy: 。。。。。。(沉默一阵) 哦~
------------- 当做到一半 --------------
上司: 你系唔系做到唔爽?
Sandy: 系啦 无段段又要改。
上司: 搞掂拿入黎。
Sandy: 。。。。。。 ( 无言 )

====================================

晚餐的时候
Sandy: 我上司傻的啊 !!
同学仔:又乜事啊?
Sandy: 他叫我 bla bla bla bla bla bla ~
同学仔:口甘后来 leh ?
Sandy: 我无俾面啊, 顶返他 loh。
同学仔:最尾有无改俾他?
Sandy: 有啦 真系多鬼余 !!
同学仔:最尾又米要做~
Sandy: 不过我没俾面 照顶返他啊。
同学仔:你上司问你系唔系唔爽的时候
已经系话俾你知道,无论你系
爽定唔爽 你都要做。 他系一
定食硬你的啦。
Sandy: 。。。。。。 ( 无言 )

====================================

有时候你以为你嬴 其实你输得好惨
如果同学仔没同 Sandy 讲这番说话
Sandy 都以为她自己系大嬴家
因为她认为她 不怕强权。
所以话 凡事两面睇
你唔明白 因为你唔系个种人。

以上故事内容只代表笔者个人意见 一切后果与 "人肉云吞机" 无关

Anonymous said...

most of the time, job is boring!!! try to ask around, ppl will said doing the same shit everyday. we are working as we need the money, the experience,.... i not too sure what do you working on during your work. but i'm sure there are certain degree of challenge. challenge is everything even it's hard but it's fun after u done. for me as long as i can learn something for the job. that is good but dont do it blindly... what is the reason of doing this?? that wat i always ask if i dont know.... beside respect is another things i really care... i dont give a shit if u are freaking manager or my supervisor... they must respect us as we are support them in the way we can. unless we are fucking around or fool around. if not never shout at us or show us their ugly face.

i read someone comment about the the change of the things she doing. guess wat. one of my drawing might have to change 4 or five times, report have to be change or correct few times before it sent it out.every company n everyone has diff perspective. so, things will get better after u know them gua.

i know the working atmosphere in malaysia. the political, trick the new fellow, all kind of shit that i seems.

so be strong, be known, be aware, and working toward ur dream. take rest as needed. no of us are superman or women or robot. we need rest as our physical wasnt a unbreakable turbo.

Lee Keong

jaNeSSe said...

哗! 刚刚睡醒就看见春田花花的同学Lee Keong酱长的留言. 你们一定花上不少时间来写吧? 嘻! 真的太感动了(真的)!! ^_^

放心, 那天心情不爽, 只是随意写写发泄情绪罢了. 我睡了好几觉, 现在没事了. n_n

我会常常记住"小不忍则乱大谋"的道理. 谢谢你们. \(^0^)/

[NottY]Nee said...

haha! you guys comments are good indeed. That's indirectly make me thought of something too. Thanks guy.

Anonymous said...

ni shou gou le shen me a??

Post a Comment