Tuesday, March 29, 2011

袖珍奇异果

: 2011年3月27日讯 :

一直以来我都很喜欢小巧有趣的东西.
常常贪得意地买来一堆有的没有的,
统称"浪费钱". 哈哈哈.. =Þ

昨天和姐姐又到霸级市场给冰箱进货.
被"Kiwi Berry"吸引着,
好奇地把盒子拿起来看了一看又放下,
因为很贵一下下咧,
一盒要 RM12! O_o


但是就是这么衰,
我竟然围着它绕圈圈,
走来走去一直回到它身边,
想着: 要不要买咧?
后来我索性把它拿到姐姐面前扬来扬去. 哈!
早就知道她知道价钱后一定被骂. =Þ
但是我又很想买喔.
最后姐姐受不了我,
“批准”我把它丢进 trolley. 哈哈哈..
其实我要买东西还不至于要得到姐姐的批准啦,
只是我想得到别人认同我买的东西而已. 哈!

一盒有 12 颗,
意思是一小小颗 RM1. O_o|||
每颗的 size 犹如小番茄般.
从 New Zealand 空运过来的,
果然是不同凡响地贵. =_=

味道嘛… 甜!
但是,
说真的和普通大颗的 Kiwi 没两样咯.
不一样的是,
它没有长毛! XD
它的皮是滑溜溜的.
记得上次看台湾节目《康熙来了》,
一艺人说害怕 Kiwi,
因为他觉得 Kiwi 上的毛很恶心.
是有点不可思异,
但是无奇不有,
每个人害怕的东西都会有原因嘛. =Þ

真的很可爱咯!
你看看它和我手指的比照. ^_^
确实是小版的 Kiwi.

Well,
这种新奇且昂贵的水果,
试一次就好了.
但是我不介意人家送给我吃~~
哈哈哈哈哈哈..

转载自: What is NZ KiwiBerry?

The healthy NEW no fuzz, no fuss, SUPER SNACK”

NZ KiwiBerry is the name used in New Zealand for actinidia arguta. In some countries they are also known as Baby Kiwi.

NZ KiwiBerry is a species within the Actinidia family and as such is a kiwifruit. It is more correctly known as Actinidia arguta or A. arguta which grows wild in parts of China and is also found in north-eastern Siberia, Korea and Japan. Globally there is thought to be less than 200 hectares planted for commercial production.

The main producing countries who supply the international market are New Zealand, USA, Canada and Chile. It is also known to be growing in Russia, China, Japan, Korea, France, Italy, Germany, Switzerland and Australia.

2 comments:

Anonymous said...

好像受到辐射的..K.果..

CM

jaNeSSe said...

Where got.. this called cute leh~~ =Þ

Post a Comment