Wednesday, July 19, 2006

车祸之苦

: 3 July 2006, 1130pm :


我遇车祸了!

事发地点是在一个下斜坡的路段.
一辆自以为是Superman的车 (Proton Saga),
竟然飞过divider, 给我们迎面一击!!
我记得,
当我看见对方的车从divider上的草丛间飞出来的那一刹那,
我心想:"这回死定了!"

这实在是太太太快了, 真的是生死一瞬间.

1. 对方竟然可以飞过这divider, 不解. =.= 2&3. 车被撞毁了.


相撞的时候,
那感觉就像玩碰碰车一样.
但是这次的碰碰游戏, 冲力大了十倍, 代价也相当大!
当时, 我觉得头很痛很晕, 朦朦胧胧看见对方下车了.
(事后才知道,酿祸司机竟然弃车逃离,跑人了!) * 生气 *
Vinz也赶快下车想把我拉出车外.
但是我被安全带拉扯到腹部和腰间很痛.
我脑海突然闪过电视剧的情节,
车祸后, 最好别乱动伤者, 以免使伤者伤上加伤.
于是我告诉Vinz:"别碰我..."
Vinz说他闻到汽油味, 害怕会爆炸! (大家都看太多电视剧了. 哈!)
爆炸哦! 我不想变烧猪, 所以也忍痛离开车子.

我被扶到一旁坐下,
变不成烧猪, 却成了猴子!
很多人围着我们来看.. #%$^%&#$^@&!#
我实在不明白有什么好看的! >.<

幸好, 在这世纪里, 还有大好人的存在.
一位30余岁的中青把我们载到附近的Kelana Jaya Medical Center.
* 非常感谢您, 您太太, 还有您的小Baby. 祝福你们.. ^_^ *

医生看了看我, 问我有没有被玻璃割伤, 当时的情形, 等等.
大概十分钟后, 他说:"你现在可以出去拿药回家了, 如果24小时内有出现特别状况, 就回来复查. 给你一天MC..."
哇~~~!! 医生!! 你眼睛有病啊?
我的头, 手臂, 脚, 腹部和腰都伤了.
我还是坐在轮椅上, 被推进去的.
你跟我说一天MC, 回家吃药??!!!
好歹也照照X-ray吧! (事后了解到, 当时X-ray的医生不在.)
我反问:"你确定以我现在的情况, 休息一天就没事吗?"
然后他就给了我两天MC... >.<
什么嘛?! 你以为我在骗MC吗? #%$^%&#$^@&!#
我没好气, 头痛得很, 待会儿转院就是了!

后来转院到Sunway Medical Center去检查,
竟然遇见"白鸽眼医生"!! * 衰! *
由于我的头上起了"一层楼",
我便要求照X-ray, 他答:"CT Scan (brain scan) is VERY costly.."
我问多少钱, 他答:"It's VERY expensive.."
我再问多少钱, 他答:"It costs a few hundreds.."
#%$^%&#$^@&!#
我问了三次, 他都没有正面回答我的问题.
Very costly, very expensive.. 我的脑不值钱啊?!!!
第四次, 我要求他帮我找出到底多少钱.
终于, 他蛮不情愿地打电话给我找答案. (答案: 大概RM500)
后来, X-ray了受伤的脚, 护士给我量体温和血压...
已是深夜了, 大家都累了, 再加上医生的态度,
决定明早才回医院去CT Scan.

翌日, 我遇见一个很Pro的女医生.
她问了很多问题, (因为24小时内如有晕有呕是很危险的)
看看脚, 看看头, 她认为我没必要做CT Scan.
我提出我的焦虑, 她也给我讲解和告诉我一些我需要关注的症状.
我欣然接受她的意见. ^_^

车祸的第二天才是恶梦的开始, 全身疼痛得很.
成了"跛Jeng"和"企鹅妹"好几天.
(有的人给我的临时花名... =.=)
事隔两星期了, 我的伤也好多了, 只差不能跑, 不能跳.
待我完全康复后, 踢足球也不成问题呢! 哈哈.. * 乱哈拉的! *

1&2. 透视猪蹄, 幸好没断. =p 3. 蛋, 滚滚滚滚...

唉... 是福, 不是祸; 是祸, 挡不过.
也许.. 我们没遇上这场车祸,
我们可能会遇到更严重的车祸.
感谢这次的意外, 给我们挡了一场浩劫.
也许.. 我们驾着小蓝出去,
我们可能会伤得更重, 甚至没命.
感谢姐姐的waja把小蓝给挡住了,
感谢我们的惰性, 直接把waja开出去了.
也许.. 我没遇见那女医生,
我的脑细胞也不知道会死多少。
感谢白鸽眼医生的白鸽态度, 救活了我的脑细胞.
也许.. 没有这次的意外,
我也不晓得有这么多人关心我.
感谢所有给我关心的家人,朋友,同事们.
谢谢你们的电话, 简讯, 问候, 体谅, 叮嘱. ^_^



小小叮咛:
安全带的重要性是不容忽视的.
一场意外的后果是好是坏, 可能关键就在于这安全带.
水能覆舟, 亦能载舟,
我不敢说安全带一定保证安全.
但至少它真的把我们给救了!
总而言之, 小心就是了! ^_^

15 comments:

Anonymous said...

今日好开心
我收到 今年的唯一礼物
系一樽 issey miyake 的香水
我 好 好 好 中意这樽香水
可惜唔系女装
如果唔系就更加完美

你呢
卡片都没张 没心肝 !!!

不过你的生日礼物都特别咯
你送给我 500 粒 惊风散
心跳加速 一百 加 2 千
和 Petaling 头文字 D 第2集

寻日陪朋友去拍婚纱照
如果可以的话 千万千万
唔好拍 !!! 好可怕 !
我由早上 11点 等到 8pm
又要拍 studio 又要 外境
到最后我系 人地拍相的
皇帝凳上训着口左
我只知道我好累
好多闪光灯 (flash) 闪来闪去
和 好似 马骝 甘俾人又睇又研究
唔理啊 !! 真系好累啊 T_T

Angie Tan said...

wah... 很利害!!

your entry is very very detailed. Like CSI.. :P

Anyway, that corner very dangerous for both sides oso. If you press brake too late and your car dunno how to "扫corner"... sure the car fly liao. :P

Superman car!! Good description!!

Hope you feel better now-la

[NottY]Nee said...

哈哈..很不错的post哦!!
还记得你打电话告诉我你的是的时候,我真的是吓了一跳,很想问你详情又不想打扰你,我当时想你应该要repeat你的故事一定很烦,再加上你的皮肉只苦,我看我还是暂时收声先.. 哈.. 不过真的庆幸你人没事,还间接救了后面车的小baby!!

ikzq said...

wahhhhhhhhhhhhh, i dint know such things happen one untill today. I heard something happen 2 ur picanto, but wah such big accident.

So hows ur sister? u dint describe her status, it seems that her car got hit first (if i am correct, or my chinese juz as banana haahah).

Btw sunway medical center is where my mom use to works <_<. i went there many times liao, they simply charge people one. I remember there is once i got flu... a normal flu, and ended up RM198!!!! and some more is after discount coz my mom working there. I scolded the nurse that charge me money, and after that my mom restrict me from going sunway medical coz i 丢她面子。 Grrrrrrrr

jaNeSSe said...

古基, 我终于知道你是谁了. =.=|||
为什么你要女装的香水? 比较香吗? Man一点啦!
你要卡片罢了嘛, 明年send你一打啰!! 哈哈..
人家拍婚纱照又关你事? 你是伴郎啊?
Btw, 古基=孔巨基???

angie, I wanna keep it as a memory ma. That fella just finished watching Tokyo Drift so praticed there, then failed to drift... SUI~~~ >.<|||

pianonee, 谢谢你的帮忙. ^_^

ikzq, not my picanto la, is my sister's Waja. She said as well as we are fine, she din really care about the car, because we claim that fella's insurance.
Aiseh.. golden nose ah? Flu only.. RM198??!! Wasai.. You took the medicine then immediately get well? Haha.. If I were your mom, I will ask you don even go to Sunway area!! Haha..

Jason Lioh said...

Bad luck ler. Hope you are ok by now.

Anonymous said...

谢谢你到寒舍一游
走过来看看才看到你出了这么大的意外
身子还好吧
少点上网,多点休息为妙啦

Anonymous said...

哇噻!外边马路如战场啊。

Anonymous said...

哇赛!那辆车还真的很过火哦!

多多休息了。

Anonymous said...

accident happen everyday... especially in malaysia bcoz we hav too many Takumi and Mr. D.K. in malaysia... i hope i not one of them.hahahaha... i used to hit the curve but i didnt run over but the front of my car is gone... i was so drunk that time. luckily i'm allrite.. n i didnt hit any1 bcoz i choose to hit the curve instead of the car beside me when the car skid.
anyway, i know now u can run and tease ppl... but still take some rest n in malaysia we have to take extra precaution to those Mr. Takumi. i dont know what small car u talking about. i will say you are lucky bcoz u guys are driving waja instead of the small car.. i think if it is kancil, u might end stuck in the car ard...

Lee Keong.

jaNeSSe said...

jason, thanks! I'm pretty well now. ^_^

jeffrey04, 现在身上的伤已经好了. 谢谢你. ^_^

voltboy, 对, 马路如虎口啊!

幽子, 是啰! 对方sot的. 谢谢关心. ^_^

LeeKeong, you also watched too much Too Fast Too Furious o...
政府忠告人民, 酒后别开车. DON'T DRIVE AFTER DRINK.
You ah, don try to become D.K. next time. Thanks God, you are still here for me to tease.. wahaha

[NottY]Nee said...

she now can chase me and use her leg to kick me liao, no everyone no worry about her.. worry about me instead.. aha..

Anonymous said...

ofcoz, i'm stil here. if not who gona bully you... hahahaha.... i wanto become Mr DK when snowing bcoz u dont hav to drive fast to do tat.. just drive slow n skid... hehehe..once u out of ur way, u can control back bcoz slow but never go too fast... my frens tot he is real Mr D.K n he was late to meet us to a ski trip... then he go langgar tiang traffic bcoz going too fast at the corner n that car doesnt hav skid control... hahahaha..end up we all hav to wait him for 2 hour n go rent the car n claim the insurance.. hehehehe..

Lee Keong.

Anonymous said...

pianonee, who dare to kick you le??? Haha.. Gonna update another post soon.. =p

LeeKeong, abang, when driving, don play play ah. 生命没有Take 2. I gonna see you when you come back to Malaysia next time, then you bring me for BUFFET!!! Wahaha..

Ang Gu Gu said...

Most detailed accident ever =) good job..hehe..

and also i was here! yea yea =p

Post a Comment