Tuesday, December 05, 2006

朦查查的日子

由于不习惯戴眼镜,
更不喜欢那眼镜架常常在鼻樑上滑落像老夫子戴眼镜那样,
( 只怪自己的鼻樑不够高, 无法支撑着. )
所以非不是在必要时, 比如晚上驾驶,
我都鲜少动用那一副披上尘的眼镜. 哈哈..
LaoFuZi

因此, 我看东西都是带点朦朦的.
不是很朦啦, 我近视不深,
大概一只眼睛150度, 另外一只少于100度吧.
但是好久没有去验眼睛了,
我想应该是加深了.

基于这原因, 我很常在走走的时候,
也许在马路上, 也许在商场里, 也许在公司里,
如果有人在老远就向我挥手或微笑,
我是看不见的哦, * 抱歉啦. *
我大概只能看见有一"物体"向我迎面而来. 哈哈..
这造就了, 有的人会觉得我很冷漠.
"冷漠"这词冠在我身上好像有点怪.
喂, 请问有谁是24小时都脸带笑容走路的? 你有吗?
我想大概就只有选美小姐在选美的时候才有吧.
所以我不是冷漠,
我是朦, 眼睛朦的朦, 朦得看不见. 咔咔咔..

记得上次在陈奕迅演唱会的会场外,
突然听见有人喊我的名字, 吓了我一跳.
当时我的头还在东张西望地寻找熟悉的脸孔,
原来是跟我距离蛮远的老友 Evelyn 是也~~
虽然是吓了一跳, 但是如果她没有喊我, 我也看不见她. 嘻嘻..
[ 好朋友, 好久不见啊. ]

除此之外, 我发现我眼睛和大脑的connection有点问题.
这也许是因为我常常走路朦查查外加东张西望的关系吧.
我这一秒钟瞄到一个认识的人, 心想: 咦? 这人有点面善哦.
但是下一秒, 我的视线就瞄去别的地方了.
与此同时, 我的大脑才开始消化这个人是谁.
到我知道他是谁的那一秒, 那人已经走了.
又或者, 我是一个不能一心二用的人.
有时候一面走路一面想东西, 后来发现: 咦? 为什么我来了这里?
这大概是老人痴呆症的先兆吧.
我最常发生老人痴呆症的时候是在洗澡的时候,
脑袋里不停地想着想着, 呆呆站在那里忽然醒觉: 我洗了脸吗?
好像有, 好像没有吧? 没关系, 再洗一次.
在倒洗脸霜时才发现这动作很熟悉, 好像刚刚也做了这动作. 多余.

唉.. 我这么年轻就眼睛朦, 脑袋不清醒而带有少许老人痴呆症的病情,
不晓得老人院可以不可以让我提前入住呢?
我担心我明天不会认路回家, 在街上哭了起来.
哈哈.. 这一段有点废.
这就证明了, 我哪里冷漠啊? 哈哈..

在此向对我有误解的朋友澄清, 我并非像你想象般的冷漠.
只不过是我看不清楚你,
只不过是我在想着东西而没看见你,
只不过是我眼睛和大脑的通讯出了毛病.
好啦, 我承认我迟钝啦. 哈哈..


你是属于冷酷型, 活泼友善型, 还是热情奔放型呢?

7 comments:

Jason Lioh said...

Haha, the way you write it very funny ler. Wear contact lense lah.

Angie Tan said...

you wear specs liao??

heheh.. cool!!!!

not a sign of old age-la. if you want to tok abt old age, i reach there b4 u-le.. hehehe...

anyway, specs are cool. make you look serious & smart at the same time!! ^_^

Anonymous said...

哇!原来如此。要不然还以为你不认我这个朋友。呵呵。。

Anonymous said...

i'm active when i was a little kid, act cool when i was teenager , now i'm active n outgoing. sometime too noisy. hehehe.

Every will try not to wear spec when they just found out they have visibility problem but soon or later they gona wear it. now i almost cant work n drive without the spec.

If u worry u cant get home one day. i will suggest u hang a name tag or watever that got ur name, address , ppl to contact on ur neck all the time. like those old ppl. so ppl will take u home... hahahaha...

Lee Keong

jaNeSSe said...

Jason, contact lens? Will think about it, but feel troublesome to change it always and need to wash it everyday. Haha..

Angie Tan, I wear spec since form 4 or form 5 last time ler. Just feel uncomfortable to wear it. ^_^

Evelyn, 我哪里可能不认你啊. 哈哈.. 记得在新年时留时间给我哦. 出来见见面嘛. ^_^

LeeKeong, that means you are 热情奔放型 lo? Haha.. GOOD! Ya, can feel that you are noisy even in MSN.. Kakakaka...

Anonymous said...

yeah.. i will give u big hug ... when i go back for cny. i'm going back to malaysia for chinese new year.. hahahaha... wanto describe me in that category meh.. i'm shy shy little boy leh.. going to xmas dinner now.. see wat happen ar...

Lee Keong

Anonymous said...

I also dun like to wear spec O-O|| ppl seldom can see me wear spec go out wakakaa.. we are assemble at least 90%, that's why we so 'ngam key'. wakakaa.. when i read your post, like reading myself story ahha!

Post a Comment